loading...
سرگرمي
NZkh بازدید : 4 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

کمپانی GoPro اخیرا خط تولید اکشن کم های خود را با دو مدل جدید Hero5 بروزرسانی کرده است. اما دو دوربین جدید Hero5 Black و Hero5 Session در برابر هم چگونه به نظر می رسند و البته Hero Session را هم در این رقابت در نظر داریم. در این مطلب می خواهیم مقایسه ای میان خط تولید فعلی دوربین های GoPro داشته باشیم، با ما در بهترین ها در زمین همراه باشید.

ابعاد

اکشن کم های فعلی GoPro در دو ابعاد عرضه شدند. Hero5 Black دارای اندازه ی مشابه مدل های قبل Hero4 Black و Silver است درحالیکه دوربین های Session به طور قابل توجهی کوچک تر بوده و بیشتر مکعبی شکل می باشند.

وزن

همانطور که انتظار می رود دوربین بزرگ تر Hero5 Black سنگین تر از دوربین های Session می باشد.

قابلیت ضدآب

هیچ کدام از این دوربین ها ترسی از خیس شدن نداشته و به پوشش اضافی جهت مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰ متری در آنها نیست. این یک مزیت بزرگ نسبت به مدل های گذشته است.

مانیتور/تاچ اسکرین

اگر می خواهید بدانید در حال ضبط چه محتویایی هستید، Hero5 Black تنها گزینه ی مورد انتخابتان است زیرا دارای یک مانیتور تاچ اسکرین داخلی می باشد.

کنترل صوتی

دو دوربین جدید Hero5 دارای ویژگی کنترل از طریق صدا می باشند به این معنا که می توانید با بیان عبارتی مانند "GoPro، فیلمبرداری را شروع کنید"، به هفت زبان مختلف، دوربین خود را کنترل کنید.

میدان دید

درحالیکه تصاویر گرفته شده با دوربین های GoPro و به طور کلی اکشن کم ها به دلیل زاویه ی وسیع خود شناخته می شوند، این دوربین ها می توانند تصاویری در انواع میدان های دید را نیز ثبت نمایند شامل واید، متوسط و سوپرویو. دوربین های جدید Hero5 همچنین گزینه ی خطی را به لیست قابلیت های خود افزوده اند که شامل زاویه ی وسیع با کاهش اثر دوربین فیش آی است.

دیافراگم لنز

تمامی دوربین های خط تولید GoPro از لنزهای سریع F2.8 استفاده می کنند.

اندازه سنسور

درحالیکه دوربین پرچم دار Hero5 Black از سنسور ۱/۲٫۳ اینچ استفاده می کند، Hero Session سنسور کوچک تر ۱/۳٫۲ اینچ را در اختیار دارد. به این ترتیب حتی اگر همه چیز برابر باشد، کیفیت تصویر و عملکرد نور کم آن چندان خوب نیست.

فیلمبرداری ۴K

هر دو دوربین جدید Hero5 قادر به ضبط ویدئوهای زاویه ی واید ۴K در ۲۵/۳۰ فریم بر ثانیه هستند. با این حال این به معنای برابری آنها نیست، Hero5 Black همچنین می تواند تصاویر ۴K را در ۲۴ فریم بر ثانیه ثبت کند. این دوربین همچنین دارای آپشن های بیشتر در حین فیلمبرداری ۲٫۷K و ۱۴۴۰p است.

فیلمبرداری فول اچ دی

تمامی دوربین های فعلی گوپرو می توانند فیلم های فول اچ دی ۱۰۸۰p را ثبت کنند، اگرچه ماکزیمم فریت ریت ها و میدان های دید آنها در دوربین های رده بالاتر بهتر است.

فیلمبرداری اسلوموشن

با تمامی این دوربین ها می توانید فیلم های اسلوموشن را ضبط کنید.

تثبیت ویدئو

دو دوربین جدید Hero5 ویژگی تثبیت ویدئو را به خط تولید GoPro افزوده اند. گوپرو عملکرد خوبی را برای این تثبیت کننده ی الکترونیکی ادعا کرده است.

بیت ریت ویدئو

دوربین های جدید Hero5 قادر به ثبت ویدئو با بیت ریت ۶۰Mb/s هستند، به این معنا که قادر به ارائه ی کیفیت ویدئویی بهتر می باشند.

صوت/میکروفون

تمامی این دوربین ها قابلیت کاهش نویز را به منظور ارائه ی صدای واضح تر در خود دارند، اگرچه Hero5 Black با پردازش سه میکروفونه ی خود این عمل را بهتر انجام می دهد. با دو دوربین Hero5 همچنین قادر به اتصال میکروفون خارجی با استفاده از یک ورودی میکروفون صوتی ۳٫۵ میلی متری هستید.

رزولوشن تصاویر

Hero5 Black با ۱۲ مگاپیکسل بالاترین رزولوشن تصویر را در میان این سه دوربین نشان می دهد. با توجه به اینکه این دوربین از سنسور ۱/۲٫۳ اینچ استفاده می کند، تصاویر آن باید بهتر هم باشند.

عکاسی متوالی

راه اندازی توالی سریع تصاویر می تواند نقطه ی تفاوت دوربین های اکشن کم باشد. دوربین های Hero5 نسبت به دوربین قدیمی تر Session دارای برتری سرعت سه برابری عکاسی متوالی است.

Protune

با Protune می توان به قابلیت های بیشتر در حین عکاسی دسترسی داشت، تنظیماتی مانند رنگ، محدودیت ایزو، تعادل سفید، تیزی و نوردهی. GoPro Session این امر را تنها برای ویدئوها انجام می دهد، درحالیکه دوربین های جدیدتر می توانند از Protune برای عکس ها نیز استفاده کنند.

تصویر + صدای RAW

دوربین جدید Hero5 Black قادر به تصویربرداری صوتی و تصویری RAW است. این یک مزیت بزرگ برای افرادی است که باید پردازش های بعدی زیادی انجام دهند.

اتصالات وایرلس

تمامی دوربین های خط تولید فعلی گوپرو مجهز به اتصالات بلوتوث و وای-فای می باشند.

آپلود خودکار

دو دوربین جدید GoPro Hero5 قادر به آپلود خودکار تصاویر و فیلم ها در سرویس ابری GoPro Plus هستند.

GPS

فقط دوربین Hero5 Black امکان ثبت خودکار داده های GPS را به شما می دهد.

حافظه

تمامی دوربین های فعلی گوپرو از کارت های حافظه ی microSD استفاده می کنند.

باتری

Hero5 Black تنها مدل از دوربین های فعلی گوپرو است که مجهز به باتری جداشدنی می باشد.

قیمت

اینکه چه مقدار برای خرید اکشن کم خود هزینه کنید، بر روی نتیجه ی نهایی تاثیر می گذارد. پرچم دار گوپرو، Hero5 Black با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می شود و دو دوربین دیگر با اختلاف صد و دویست دلار پس از این دوربین قرار می گیرند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 13
  • بازدید کلی : 287